NavigationMatrixPatterns - MusterSolution - Lösungsolutions for higher cubes and other types - Lösungen für größere Würfel und andere TypenLinksspeedcubing - Schnelldrehendiary - Tagebuchpoetry - Poesiequicklink speedcubing - Schnellzugriff Schnelldrehenagainst righteous - gegen Rechtsabout me - über michmail to Admin - email an den AdministratorImpressumJF-system compared by web authors - JF-System-Vergleich über Web-Autoren
Deutsch Handhabungshinweiseenglish hand hints
Corners Moved Straight - Edges Moved Straight 1Corners Moved Straight - Edges Moved Straight 2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal P2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal M2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal M1CMD1 EMS1CMD2 EMS1Corners Moved Diagonal 2 - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Diagonal 1 - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved ParallelCorners Moved CrossEdges Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved ParallelEdges Moved CrossG-Permutation - Nose UpG-Permutation - Hand UpG-Permutation - Hand DownG-Permutation - Nose DownEdges Flipped NeighboursEdges Flipped OppositeEdges Flipped AllCorners Twisted StraightCorners Twisted NeighboursCorners Twisted DiagonalCorners Twisted PositiveCorners Twisted NegativeCorners Twisted RegularCorners Twisted IrregularCorners Moved Straight - Twisted StraightCorners Moved Straight - Twisted NeighboursCorners Moved Straight - Twisted DiagonalCorners Moved Straight - Twisted PositiveCorners Moved Straight - Twisted NegativeCorners Moved Straight - Twisted IrregularCorners Moved Straight - Twisted Regular
Twisting Corners & Flipping EdgesCorners Moved StraightCorners Moved DiagonalCorners Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved ParallelCorners Moved CrossFlipping EdgesEdges Moved StraightEdges Moved DiagonalEdges Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved ParallelEdges Moved CrossArrows Help - Pfeile Hilfebest browser - Bester Browsercolor distribution - Farbverteilung
english discussion about mentioned sequences (back to top)   deutsche Erörterung von Zugfolgen (zurück nach oben)  
   

Basic Hints

Turning whole cube in hands produces sequenzes, the normal notation does not fit. So normal one-slice-moves are changed into a counterwise running two-slice-turn.

The normal notation is related to a stillstanding cube. But mastering a sequence you are no longer attached to a stiff scheme. Then the whole cube is running through the hands to make turns hand-fitting.

With the symbols of turning whole cube it is possible to follow the movements of a profi:
   

Grundlegende Hinweise

Den gesamten Würfel in der Hand zu drehen erzeugt Folgen, für die die herkömmliche Notation nicht zutrifft. So werden Ein-Schicht-Drehungen in einen gegenläufigen Zug von Mittelschicht + Seitenschicht verwandelt.

Die geläufige Notation ist auf einen "stillstehenden", unbewegten Würfel ausgerichtet. Wenn man jedoch einmal eine Zugfolge routiniert beherrscht, hält man sich nicht mehr an dieses starre Schema. Dann wandert während einer Drehung der Gesamtwürfel schon mal durch die Hand, um eine Drehung günstiger ausführbar zu machen.

Mit den Symbolen der Ganzwürfeldrehung ist es möglich, die Würfelbewegungen eines Könners nachvollziehen zu können:
   
    Ra(R²)F'R'a
x'RaUx(R²)x'y'U'R'a
   
   

Here the notation of
Bob Burton, how he handles with "fingertricks":
 
go to the top of the site
 

Hier auch noch die Darstellung einer Folge von
Bob Burton, wie er sie mit
"fingertricks" behandelt:
   
   

CTNm2 EFNm1(R)(L')(R')(lU)

   
   
Fingertricks

In some samples there is a little hand viewable with a colored finger. A green finger stands for one of the left hand, a red one for one of the right. According the finger of your hand is to use for turning this slice. Here a detailled explanation:
   
Fingertricks

Bei manchen Beispielen ist nach einem Pfeil ein Händchen mit einem farbigen Finger zu sehen. Der grüne Finger steht für einen Finger der linken Hand, der rote Finger für einen Finger der rechten Hand. Entsprechend ist dieser "Fingertrick" beim folgenden Zug anzuwenden. Hier eine explizite Erklärung:
   
   
 

left hand / linke Hand

  left hand, parts little finger ringfinger middlefinger pointing finger thumb
  linke Hand, Teile davon kleiner Finger Ringfinger Mittelfinger Zeigefinger Daumen
   



right hand / rechte Hand

  right hand, parts thumb pointing finger middlefinger ringfinger little finger
  rechte Hand, Teile davon Daumen Zeigefinger Mittelfinger Ringfinger kleiner Finger
           
   
    My proposal for notation is to use the english starting letters of the name of the finger, little finger, ringfinger, middle finger, digit and thumb, lower case letter for left hand, upper case letter for right hand: ( l, r, m, d, t ) and ( T, D, M, R, L ) in size 1, as like here: U'd oder RM.

 
go to the top of the site
  Für die Notation schlage ich vor, nach einem Zug den englischen Kleinbuchstaben für den jeweiligen Finger der linken Hand ( l, r, m, d, t ) und für die rechte Hand die adäquaten Großbuchstaben ( T, D, M, R, L ) in der Größe 1 zu verwenden, wie hier: U'd oder RM.    
   

Those asterisk determine a mnemonic help - they sign the opposite and positive of directions. This enlarge the amount of signing arrows, when colored arrows are played out totally.

Diese Sterne sollen helfen, Einzelpfeile einer Zugfolge in ihrer Richtung zu charakterisieren, wenn die Farben für die Pfeile bereits ausgereizt sind. Dadurch dienen sie als Hilfe für das Einprägen einer Zugfolge.    
 


 
             


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mail to Admin - email an den Administrator