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Corners Moved Straight - Edges Moved Straight 1Corners Moved Straight - Edges Moved Straight 2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal P2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal M2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal M1CMD1 EMS1CMD2 EMS1Corners Moved Diagonal 2 - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Diagonal 1 - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved ParallelCorners Moved CrossEdges Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved ParallelEdges Moved CrossG-Permutation - Nose UpG-Permutation - Hand UpG-Permutation - Hand DownG-Permutation - Nose DownEdges Flipped NeighboursEdges Flipped OppositeEdges Flipped AllCorners Twisted StraightCorners Twisted NeighboursCorners Twisted DiagonalCorners Twisted PositiveCorners Twisted NegativeCorners Twisted RegularCorners Twisted IrregularCorners Moved Straight - Twisted StraightCorners Moved Straight - Twisted NeighboursCorners Moved Straight - Twisted DiagonalCorners Moved Straight - Twisted PositiveCorners Moved Straight - Twisted NegativeCorners Moved Straight - Twisted IrregularCorners Moved Straight - Twisted Regular
Twisting Corners & Flipping Edges151 situationsCorners Moved Straight420 situationsCorners Moved Diagonal166 situationsCorners Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'37 situationsCorners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'37 situationsCorners Moved Parallel20 situationsCorners Moved Cross8 situationsFlipping Edges6 situationsEdges Moved Straight20 situationsEdges Moved Diagonal34 situationsEdges Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'34 situationsEdges Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'34 situationsEdges Moved Parallel20 situationsEdges Moved CrossArrows Help - Pfeile Hilfebest browser - Bester Browsercolor distribution - Farbverteilung
solution samples - Lösungsbeispiele
               
  english discussion about mentioned sequences (back to top)
 
 
deutsche Erörterung von Zugfolgen (zurück nach oben)  
   

Beyond the first level

Having fixed all stones of first level, there can be small things to be corrected. But who wants to influence the third level, like Lars Vandenbergh did, should continue in model 09 ff.

By the way: it can be a profit to hold the cube from beginning of solving with 3rd level up. This saves you from double viewing the cube for the situation on this level.

Personally I prefer fixing the second slice holding the cube with the first slice to the left and the third to the right.

Are there edges to bring to 2nd level, you've
many choises ff to influence the last level

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Nach der ersten Ebene

Hat man nun alle Steine der ersten Schicht gerichtet, können noch Kleinigkeiten zu korrigieren sein. Doch wer bereits Einfluß auf die dritte Schicht nehmen will, wie es Lars Vandenbergh getan hat, sollte im Modell 09 ff weitermachen.

Ach ja: es kann von Vorteil sein, den Würfel von Anfang an so zu halten, daß man die 'obere', also die 1. Schicht, gleich so hält, daß sie sich,für das Auge, vorwiegend unten befindet. Das erspart das lästige Neuorientieren, wenn man den Würfel schließlich so drehen muß, daß die letzte Ebene oben ist.

Persönlich bevorzuge ich es beim Richten der 2. Schicht, die 1. Schicht links und die 3. Schicht rechts zu halten.

Sind noch Kanten hochzubringen. hat man auch hier noch viele
Einflußmöglichkeiten ff auf die letzte Ebene.

   
   
         
           
Caring only about bringing edges up, those sequences are the fastest: RURURU'R'U'R' Kümmert man sich nur darum, daß man Kanten auf die zweite Ebene bringen will, so sind folgende Sequenzen jene, die am schnellsten auszuführen sind:
       
  R'U'R'U'R'URUR
 
   
       


Who wants do care about bringing up two edges at once to second level, can be occupied by
ready developed sequences. More value is in handling the two edges separately or throw out one corner with the first edge and accompagny the second edge by this corner.

At last you can handle "over the last edge" influence the stones on 3rd level too:

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Wer sich darum kümmern will, zwei Kanten gleichzeitig auf die zweite Ebene hochzubringen, kann sich mit
vorgefertigten Zugfolgen beschäftigen. Lohnender ist aber die Einzelbehandlung oder einfach der Umstand, eine Ecke mit der ersten Kante, die man hineindreht, hinauszuwerfen und mit dieser Ecke im Gefolge die zweite Kante an ihren Platz zu bringen.

Letztlich kann man über "die letzte Kante" auch noch die Steine der letzten, der dritten Schicht beeinflussen:

       
    Sequences over all Levels, flipping 3L edgesSequences over all Levels, twisting 3L cornersSequences over all Levels, swapping 3L corners    
    The first group represents tested sequences. Lars Vandenbergh has achieved phenomenal results with them, he is the developer.

The other 2 groups I've developed mostly with
acube. Since my site has grown to a catalogue of sequences, I've thaught it is important to care about other aspects of the cube, too. Only for reasons of completeness they are entered here.
   
Bei der ersten Gruppe handelt es sich wohl um erprobte Zugfolgen, Lars Vandenbergh hat damit phänomenale Ergebnisse erzielt. Er ist auch der Entwickler der dort genannten Folgen.

Die anderen 2 Gruppen habe ich überwiegend mit der Hilfe von
acube erstellt. Da sich meine Seite zu einem Katalog aller möglichen Folgen entwickelt hat, fand ich es richtig, mich auch noch um andere Aspekte des Würfels zu kümmern. Sie sind allerdings nicht erprobt und nur der Vollständigkeit halber hinzugesellt.
   
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    02/13/2014       13.02.2014    
   
     
             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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