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Corners Moved Straight - Edges Moved Straight 1Corners Moved Straight - Edges Moved Straight 2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal P2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal M2Corners Moved Straight - Edges Moved Diagonal M1CMD1 EMS1CMD2 EMS1Corners Moved Diagonal 2 - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Diagonal 1 - Edges Moved Diagonal P1Corners Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Corners Moved ParallelCorners Moved CrossEdges Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'Edges Moved ParallelEdges Moved CrossG-Permutation - Nose UpG-Permutation - Hand UpG-Permutation - Hand DownG-Permutation - Nose DownEdges Flipped NeighboursEdges Flipped OppositeEdges Flipped AllCorners Twisted StraightCorners Twisted NeighboursCorners Twisted DiagonalCorners Twisted PositiveCorners Twisted NegativeCorners Twisted RegularCorners Twisted IrregularCorners Moved Straight - Twisted StraightCorners Moved Straight - Twisted NeighboursCorners Moved Straight - Twisted DiagonalCorners Moved Straight - Twisted PositiveCorners Moved Straight - Twisted NegativeCorners Moved Straight - Twisted IrregularCorners Moved Straight - Twisted Regular
Twisting Corners & Flipping Edges151 situationsCorners Moved Straight420 situationsCorners Moved Diagonal166 situationsCorners Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'37 situationsCorners Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'37 situationsCorners Moved Parallel20 situationsCorners Moved Cross8 situationsFlipping Edges6 situationsEdges Moved Straight20 situationsEdges Moved Diagonal34 situationsEdges Moved Positive - the long arm is the 'arrowpeak'34 situationsEdges Moved Negative - the long arm is the 'arrowpeak'34 situationsEdges Moved Parallel20 situationsEdges Moved CrossArrows Help - Pfeile Hilfebest browser - Bester Browsercolor distribution - Farbverteilung
solution samples - Lösungsbeispiele
               
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Edges 2L, combined with Corners 1L


Leaving one edge place open on second level, we can care now about the corners on first level.

(But a little hint: You don't need to apply the here shown column of events. You can use constellations that brings corners of 1L up with edges on 2L. And the inserting of edges without corners is only wise when fast to see or memorize their places. )

There are
many ways to influence edges 2L on 3L with corners on 3L to 1L. So explicit I designed the situations behind the link, you only should use the simple ones, but genies and fanaticians are excepted from this. The first seven cubes are senseful, the following five on the right side ... you can forget ;-)

 
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Kanten 2. Ebene & Ecken 1. Ebene


Hat man an Stelle der vierten Kante auf der zweiten Ebene eine Lücke gelassen, kann man sich nun um die Ecken der 1. Ebene kümmern.

(Doch noch ein kleiner Einwurf: Man muß nicht in dieser Reihenfolge vorgehen, die ich hier gezeichnet habe. Man kann bereits vorher Konstellationen nutzen, in denen eine Ecke eine Kante mit hochnimmt. Und auch das Eindrehen von Kanten, wie bereits angemerkt, lohnt sich nur, wenn man schnell erfassen kann, wo eine Kante liegt und wie sie wohin schnell hingehört).

Es gibt eine
Vielzahl von Möglichkeiten, mit denen Ecken beim Hochkommen auf die erste Ebene eine Kante der zweiten mitnehmen. So ausführlich ich hier die Stellungen beschrieben habe, sollte man sich doch nur auf die einfachen beschränken - es sei denn, man ist ein Gedächtnisgenie oder absoluter Würfelfanatiker. Die sieben Würfel links stellen sinnvolle Folgen dar, rechts davon die fünf folgenden sind ... Theorie ;-)

   

If there are to swap corners on 1st level, you can bring an edge of 2nd level to here and have it at the end in a fine place to work on, or it is brought up by the moves for the top corners yet.

The advantage of this place is that it isn't affect by regular turns for those corners.


Sind hier Ecken auf der ersten Ebene zu vertauschen, kann man eine Kante der 2. Ebene hierhinbringen und hat sie am Ende der Folgen immer am passenden Platz, um sie hochzubringen, wenn nicht schon die Züge zuvor dafür gesorgt haben, daß sie an ihren Platz kommt.

Der Vorteil dieses Platzes liegt darin, daß er durch normale Züge zur Einzelveränderung von Ecken der 1. Ebene nicht verändert wird.

02/13/2014 13.02.2014
         
             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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